Regisseur Tim Pope twittert weitere freudige Neuigkeiten:
So, 2018 will see me collaborating with Robert on a feature-length, chronological documentary of The Cure’s history from the 1970s via present day to the future. Robert himself will tell the story and this will work alongside other events for the band’s 40-year celebration.
The film to which I will bring my own style of jiggery-pokery will use as well as 'old favourites' a cornucopia of material from Robert’s collection which has never been seen before: Super-8; interviews; bootlegs; rare performances; behind-the-scenes, blah. Updates ’as and when’.
Um die Wartezeit auf Neuigkeiten zu überbrücken mal ein kurzer Blick auf zwei hörenswerte Nebenprojekte von langjährigen Bandmitgliedern aus den 80ern und 90ern, in die ich erst zuletzt mal richtig reingehört habe:
Fools Dance Fools Dance were a short-lived English rock band formed in 1983. Initially calling themselves The Cry, this band featured former Cure members Simon Gallup and Matthieu Hartley and played their first gig at the Covent Garden Rock Garden on 19 April 1983.The group changed their name to Fools Dance later that year after some lineup changes. Although Fools Dance recorded a number of songs and played several gigs in their brief existence, they never released a full-length album. The only material they ever issued were two EPs: Fools Dance and They'll Never Know.
"Sa'Ha"
Presence
ZitatPresence were a British rock band started by Gary Biddles, Lol Tolhurst, and Michael Dempsey. Dempsey and Tolhurst were founding members of The Cure, and Biddles was a former Cure roadie who previously played in Fools Dance with Simon Gallup.In their brief existence, the band only recorded two albums. Their debut album, Inside, was released in 1993 through Smash Records, a subsidiary of Island Records. They initially began recording their second album, Closer, that same year with former The Smiths producer John Porter[1] at the helm but it wound up being shelved for a little over two decades. The album was posthumously released on 28 April 2014, a year after the death of Gary Biddles.
"Der Nationalsozialismus hat sich vorsichtig, in kleinen Dosen, durchgesetzt – man hat immer ein bisschen gewartet, bis das Gewissen der Welt die nächste Dosis vertrug." Stefan Zweig
Goth-rock duo MGT has teamed up with former/founding members of The Cure, Lol Tolhurst and Pearl Thompson, for a remix, standalone single, dubbed “The Assembly Line (Cured Mix).”
iwie kann man das nur über deren (post-punk.com) homepage hören und nicht über soundcloud selber.
“We enjoyed adding our light and shade to MGT’s new album with our contributions to the “Assembly Line” – getting us warmed up for our further adventures this year too!” Lol Tolhurst and Pearl Thompson
"Der Nationalsozialismus hat sich vorsichtig, in kleinen Dosen, durchgesetzt – man hat immer ein bisschen gewartet, bis das Gewissen der Welt die nächste Dosis vertrug." Stefan Zweig
Die Gerüchteküche verkündet, dass zum Record Store Day die Mixed Up Compilation (1990) wiederaufgelegt wird und sogar ein Nachfolger in den Startlöchern steht, wobei nicht Remixer, sondern die Lieblingsbands der Band (also von Robert Smith) für die Mixe verantwortlich zeichnen. Hoffentlich wird das nicht so eine Vinyl-only Sache, aber zu befürchten ist es.
ZitatThe Record Store Day rumors have started, and there are hints of 2 Cure releases this year (both listed on Amazon France) - Mixed Up and Torn Down: Mixed Up Extras.
The track listing for 'Torn Down':
Side 1 1. Three Imaginary Boys 2. M 3. The Drowning Man 4. A Strange Day
Side 2 1. Just One Kiss 2. Shake Dog Shake 3. A Night Like This 4. Like Cockatoos
Side 3 1. Plainsong 2. Never Enough 3. From The Edge Of The Deep Green Sea 4. Want
Side 4 1. The Last Day Of Summer 2. Cut Here 3. Lost 4. It's Over
The official list comes out March 6th, so not long to wait to see if this is true or not.
Die Sache wird offizieller und konkreter, allerdings hat Robert Smith (und nicht befreundete Bands) die 16 Songs selbst geremixt, das macht die Sache nicht weniger spannend für mich. Vorfreude 9/10 (die Höchstwertung bleibt für ein neues Album reserviert).
Hab neulich wieder mal die Greatest Hits gehört und mich daran erinnert, dass mir anno 1984/85 ein paar Schüler Cure-Platten geliehen haben. Japanese Whisper fand ich damals ganz gut. Ob mir das heute noch gefallen würde weiß ich aber nicht.
Sehr schön, Mister. Da 3 der 8 Songs von Japanese Whispers auf der Greatest Hits sind, war der Einstieg ja nun da. Die anderen 5 befinden sich auf der B-Seiten Compilation Join the dots, Japanese Whispers wird deshalb nicht mehr vom Label aufgelegt.
das finde ich übrigens sehr schade, weil dadurch keine deluxe-edition von dieser compi herauskam. viele cure-fans hassen japanese whispers. ich aber nicht!
☟ smog in berlin. nichts wie hin. weil du mich küsst, bin ich kein tourist.
Ich finde es auch toll. Aber für eine Deluxe-Edition hat wohl auch einfach das Material gefehlt. Man ging ja nur (als Duo) ins Studio um besagte 3 Singles aufzunehmen, da blieben wohl keine Outtakes über. Wobei, man hätte ja die sehr raren 12'' Versionen von "Let's go to bed", "Just one kiss" und "The Lovecats" sowie eines dieser wunderlichen 1983er Konzerte als Bonus ranhängen können.